CoAdapt – Communities for Climate Change Action
Działania społeczności lokalnych na rzecz adaptacji do zmiany klimatu
Głównym celem projektu Co-Adapt jest zmotywowanie społeczności lokalnych do podejmowania działań na rzecz adaptacji do zmian klimatu w ich otoczeniu – w osiedlach mieszkaniowych. Chcielibyśmy zmotywować mieszkańców do zmiany zagospodarowania osiedla mieszkaniowego wykorzystując tzw. poważną grę, czyli grę pomagającą w podjęciu decyzji jak najlepiej dostosować się do zmiany klimatu. W konsekwencji takie działania na rzecz adaptacji poprawiają jakość życia mieszkańców w skali osiedla jak i całego miasta.
Projekt CoAdapt powstał w czasie warsztatów IdeaLab “‘Miasta przyszłości: usługi i rozwiązania” organizowanych przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju jako operatora programu “Badania stosowane” realizowanego w ramach Mechanizmu Finansowego EOG i Norweskiego Mechanizmu Finansowego na lata 2014-2021. Celem tych działań było wypracowanie przełomowych, interdyscyplinarnych pomysłów na projekty badawcze dotyczące usług i rozwiązań dla miast w 2040 r.
Aktualności
IV kwartał (X-XII’2022) Praca projektowa w toku
Trwają prace nad projektowaniem gry - liczne spotkania on-line i na żywo w podzespołach:...
III kwartał Projektu (VII-IX’2022) Rozpoczynamy projektowanie gry oraz podejmujemy współpracę z miastem stołecznym Warszawa
Dokumentujemy na wyjeździe studialnym najlepsze rozwiązania sprzyjające adaptacji do zmiany...
II kwartał Projektu (III-VI’2022) Poznawanie dobrze zmotywowanych społeczności i stosowanych rozwiązań
Poznajemy w różnych krajach dobrze zmotywowane społeczności lokalne do podejmowania działań na...
Gra

W ramach projektu zostanie przygotowana gra komputerowa przygotowująca społeczeństwo na zmiany klimatyczne.
Mapa

Aktywna mapa internetowa, gdzie będą zamieszczane informacje na temat bieżących badań w miastach na całym świecie oraz będą zaznaczane dobre przykłady praktyk związanych z implementacja rozwiązań NBS w przestrzeniach miast.
Kontakt

Osoby zaangażowane w projekt oraz dane kontaktowe.